بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (مرداد ۱۴۰۰)

مدیریت سایت یکشنبه 10 مرداد 1400 - 08:39
بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (مرداد ۱۴۰۰)
اگر به‌ دنبال گوشی هوشمندی برای بازی می‌گردید، نیازی نیست حساب بانکی‌تان را خالی کنید. در این مقاله، بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (مرداد ۱۴۰۰)

اگر به‌ دنبال گوشی هوشمندی برای بازی می‌گردید، نیازی نیست حساب بانکی‌تان را خالی کنید. در این مقاله، بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

تعداد درخورتوجهی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفا به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. این گوشی‌ها معمولا عملکردی قدرتمند و سیستم خنک‌کننده‌ای ویژه و امکانات سخت‌افزاری خاصی ارائه می‌دهند؛ ولی درمقابل، قیمتشان گران است که آن‌ها را از دسترس بیشتر کاربران موبایل خارج می‌کند.

بهترین گوشی های گیمینگ بازی Arena of Valor

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد باتری
  • بهره‌مندی از تراشه قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی زیاد
  • سیستم خنک‌کننده ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌های عامل موبایل
  • امکانات نرم‌افزاری ویژه بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن پیام‌ها

درست‌مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که کارت گرافیک عامل اصلی تصمیم‌گیری برای اجرای بازی‌ها محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند درصد «گیمینگ» بودن گوشی را مشخص کنند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم در قالب راهنمای خرید فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتا با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ پوکو X3

پوکو X3

اگر قصد خرید گوشی مخصوص بازی یا به‌اصطلاح «گیمینگ» دارید، باید حداقل نزدیک به پنج میلیون تومان هزینه کرده و «پوکو X3» را تهیه کنید. پوکو X3 با تراشه اسنپ دراگون 732G می‌تواند اکثر بازی‌های سنگین را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند. به‌علاوه، نمایشگر این گوشی جزو معدود مدل‌ها در بازه‌ی قیمتی حدود پنج میلیون تومان است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌دهد. اگر به ویژگی‌های یادشده، بلندگوهای استریو و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را هم اضافه کنید، دلیل انتخاب پوکو X3 را به‌عنوان بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان متوجه خواهید شد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ پوکو X3 پرو

پوکو X3 پرو

گوشی «پوکو X3 پرو» مدل پیشرفته‌ای از پوکو X3 محسوب می‌شود که به‌جای تراشه اسنپ دراگون 732G از تراشه اسنپ دراگون 860 بهره می‌برد. اگر خیلی ساده بخواهیم دو تراشه را باهم مقایسه کنیم، باید بگوییم در اجرای بازی‌های موبایل، تراشه اسنپ دراگون 860 بین دو تا سه برابر سریع‌تر از اسنپ دراگون 732G است؛ بنابراین، اکثر بازی‌های موبایل را می‌تواند با نرخی نزدیک به ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند. به‌جز تراشه، تفاوت دیگری بین پوکو X3 پرو و پوکو X3 وجود ندارد. این گوشی هم از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتز، بلندگوهای استریو و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 10T

شیائومی می 10T

«شیائومی می 10 تی» را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی بدانیم که سخت‌افزار قدرتمند و امکانات جذابی را با قیمتی مناسب در اختیار گیمرهای موبایل قرار می‌دهد. با وجود اینکه دوربین‌های می 10 تی در قد و قواره گوشی‌های هم‌قیمتش نیست و بدنه‌ی ضخیم و سنگینش هم جایزه‌ای برای طراحی نمی‌برد، ولی برای جامعه هدف این گوشی، یعنی گیمرهای موبایل، قدرت پردازشی فوق‌العاده و روان بودن محیط کاربری به لطف تراشه اسنپ دراگون 865 و نمایشگر ۱۴۴ هرتز، اهمیت بیشتری از موارد دیگر دارد؛ البته به‌جز قدرت پردازشی و نرخ نوسازی نمایشگر، مورد خاص دیگری در می 10 تی وجود ندارد که باعث شگفتی‌تان شود. اگر دوربین گوشی برایتان اهمیت دارد، باید بدانید که عملا تفاوتی بین دوربین اصلی می 10 تی و گوشی به‌مراتب ارزان‌تری مثل پوکو X3 وجود ندارد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۹ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ | پوکو F3

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۹ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌ی پرچم‌دار تهیه کنید. «پوکو F3» جزو معدود گوشی‌هایی است که از اسنپ دراگون 870 قدرت می‌گیرد؛ تراشه‌ای که قدرت بیشتری از اسنپدراگون 865 پلاس دارد؛ بدین‌ترتیب پوکو F3 قدرت بیشتری را درمقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا وان پلاس 8 در اختیارتان قرار می‌دهد. اسنپ دراگون 870 به‌قدری قدرت پردازشی دارد که می‌تواند عموم بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند و چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید. در حقیقت، تمام بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه،...) عملکرد خوبی در پوکو F3 دارند و بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن را می‌توان دوربین‌های ناکارآمد و ضعیفش دانست که البته برای گیمرهای موبایل اهمیت زیادی ندارد. .


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۳ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - سامسونگ گلکسی S20 FE مدل 5G

سامسونگ گلکسی S20 FE مدل 5G

بدون شک، «گلکسی S20 FE مدل 5G» محبوب‌ترین پرچم‌دار اقتصادی بازار ایران به‌شمار می‌آید. اگر بخواهیم صرفا از نظر قدرت پردازشی بررسی کنیم، پوکو F3 به لطف تراشه اسنپ دراگون 870، چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از گلکسی S20 FE مدل 5G با تراشه اسنپ دراگون 865 قدرت پردازشی بیشتری دارد؛ اما به‌عنوان یک گوشی هوشمند، تجربه‌ای که S20 FE در اختیارتان قرار می‌دهد، با پوکو F3 قابل‌مقایسه نیست. پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ، بدنه‌ای سبک‌تر و خوش‌ساخت‌تر، نمایشگری با رنگ‌های دقیق‌تر و رابط کاربری به‌مراتب بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر هم بخواهید از دوربین‌های گوشی استفاده کنید، کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری گلکسی S20 FE با اختلاف زیادی از پوکو F3 بهتر است؛ بنابراین بااینکه پوکو F3 بازی‌ها را با چند فریم بیشتر نمایش می‌دهد، ولی گلکسی S20 FE مدل 5G تجربه‌ی کامل‌تر و لذت‌بخش‌تری را از یک گوشی هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۶ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 11i

شیائومی می 11i

مدل ساده‌شده از پرچم‌دار حال حاضر شیائومی یعنی «شیائومی می 11 آی» با اینکه در بخش نمایشگر و دوربین نمی‌تواند با می 11 رقابت کند، ولی از نظر قدرت پردازشی، تفاوتی با آن ندارد. می 11 آی هم از تراشه اسنپ دراگون 888 قدرت می‌گیرد که تا زمان نوشتن این راهنمای خرید، قدرتمندترین تراشه برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود؛ بنابراین با خرید می ۱۱ آی، تا چند سال آتی می‌توانید تمام بازی‌های موبایل را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. بد نیست بدانید که می 11 آی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ با دقت Full HD بهره می‌برد که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در اختیارتان قرار می‌دهد. همه مدل‌های می 11 آی از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند و با بودجه‌ای نزدیک به ۱۶ میلیون تومان، می‌توانید بهترین مدل آن را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 11

شیائومی می 11

پرچم‌دار حال حاضر شیائومی، یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ محسوب می‌شود. «شیائومی می 11» با اینکه امکانات لوکس گوشی‌های گیمینگ مثل سری بلک شارک یا ROG ایسوس را ندارد، اما نمایشگری عریض با رزولوشنی باورنکردنی و نرخ نوسازی زیاد را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توان یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. به‌علاوه روی این نمایشگر، شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد تا اگر موقع بازی کردن، بیش‌ازاندازه هیجان‌زده شدید، آسیبی به نمایشگر وارد نشود. در دل پرچم‌دار شیائومی، تراشه اسنپ دراگون 888 قرار دارد که تا به امروز، قدرتمندترین تراشه برای گوشی‌های اندرویدی به‌حساب می‌آید. یکی دیگر از امکانات هیجان‌انگیز می 11 که اتفاقا برای گیمرها هم اهمیت زیادی دارد، فناوری شارژ سریع ۵۵ وات آن است که می‌تواند در ۴۵ دقیقه، باتری گوشی را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ اپل آیفون 12

اپل آیفون 12

آیفون‌های اپل همیشه جزو بهترین گوشی‌ها برای بازی هستند و «آیفون 12» هم از این موضوع مستثنا نیست. با اینکه نمایشگر آیفون 12 به نرخ نوسازی ۶۰ هرتز محدود است، همخوانی فوق‌العاده‌ی بین نرم‌افزار و سخت‌افزار اجرای روان و بدون نقص همه بازی‌های موبایل حال‌حاضر را تضمین می‌کند. با چنین همخوانی دقیقی، نه نگران داغ‌شدن چشم‌گیر یا ناپایداری عملکرد تراشه خواهید بود، نه با پیغام‌های خطای احتمالی و مشکلات نرم‌افزاری دیگر روبه‌رو خواهید شد. نمایشگر OLED با دقت رنگ عالی و بلندگوهای استریو با کیفیت کم‌نظیر و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی هم ازجمله ویژگی‌هایی هستند که آیفون 12 را به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران تبدیل می‌کنند.

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ گلکسی S21 پلاس

انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی S21 پلاس

اگر به‌هر دلیلی، اندروید را به iOS ترجیح می‌دهید، «گلکسی S21 پلاس»، یکی از سه پرچم‌دار 2021 سامسونگ در سال جاری میلادی را به شما پیشنهاد می‌‌دهیم. گلکسی S21 پلاس مثل گلکسی S21 معمولی امکانات جذابی برای گیمرها ارائه می‌دهد که برای نمونه می‌توانیم به تراشه قدرتمند اگزینوس 2100، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و OLED با پشتیبانی از +HDR10، شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس، بلندگوهای استریو بهینه‌شده‌ی شرکت AKG و باتری قدرتمند با شارژ سریع باسیم و بی‌سیم اشاره کنیم.

گلکسی S21 پلاس در‌مقایسه‌با گلکسی S21 معمولی نمایشگر بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تری دارد؛ بنابراین، انتخاب مناسب‌تری برای گیمرها خواهد بود. با وجود چنین تراشه قدرتمندی، هیچ‌گونه نگرانی بابت اجرای بازی‌های سنگین موبایل روی گوشی پرچم‌دار سامسونگ نخواهید داشت. به‌جز این موارد، گلکسی S21 پلاس به لطف دوربین‌های کارآمد، رابط کاربری عالی و دریایی از امکانات نرم‌افزاری، تجربه‌ی کلی خیلی خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. 


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

ایسوس ROG Phone 5

بهترین گوشی های گیمینگ ایسوس ROG Phone 5

اگر به دنیای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی علاقه‌مند باشید، حتما نام برند ROG یا همان Republic of Gamers را شنیده‌اید. ROG، یکی از زیرمجموعه‌های ایسوس، ازجمله شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری مخصوص بازی به‌حساب می‌آید که در چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی هم تولید می‌کند. اواخر اسفند سال گذشته، ایسوس به‌همراه برند ROG پنجمین نسل از گوشی گیمینگ خود را با نام ایسوس ROG Phone 5 رونمایی کرد. این گوشی‌ هوشمند گیمینگ از تراشه اسنپدراگون 888 قدرت می‌گیرد و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن‌ شارژدهی فوق‌العاده‌اش را تضمین می‌کند.

باتری‌ ROG Phone 5 از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کنند تا گوشی در کمتر از یک ساعت از صفر تا صد درصد شارژ شود. داخل جعبه‌ی ROG Phone 5 سیستم خنک‌کننده‌ای مجهز به فن وجود دارد که به پشت گوشی می‌چسبد تا جلوِ داغ‌شدن آن هنگام بازی‌کردن طولانی‌مدت را بگیرد. روی بدنه‌ هم دکمه‌هایی لمسی با فناوری فراصوت وجود دارد که گوشی را به دسته بازی شبیه می‌کند. در زمان نگارش مقاله‌‌‌ی پیش‌رو، ایسوس ROG Phone 5 بهترین گوشی گیمینگ اندرویدی در بازار ایران محسوب می‌شود. با قیمتی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، می‌توانید مدل مجهز به رم ۱۶ گیگابایتی را تهیه کنید؛ یعنی دو برابر رم کامپیوتری که این مقاله با آن نوشته شده است!


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۵ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - اپل آیفون 12 پرو مکس

اپل آیفون 12 پرو مکس

همان‌طور که گفتیم، آیفون 12 به لطف هم‌خوانی عالی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیا محسوب می‌شود و می‌توانید همه بازی‌های موبایل را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کند. «آیفون 12 پرو مکس» به‌عنوان برترین گوشی حال حاضر اپل، همه امکانات جذاب آیفون 12 را با نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، بدنه‌ای خوش‌ساخت‌تر و امکاناتی بیشتر ارائه می‌دهد. درست است که باید با نمایشگر ۶۰ هرتز آن کنار بیایید، ولی در عوض، عملکرد بی‌نقص دستگاه، نرخ فریم ۶۰ را در تمام بازی‌ها تضمین می‌کند. به‌علاوه، هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون 12 پرو مکس وجود ندارد. از بحث بازی که بگذریم، آیفون 12 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا به امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد