با نسخه های جدید ویندوز 10 و اندروید 12 اشنا شوید

مدیریت سایت دوشنبه 10 خرداد 1400 - 11:37
با نسخه های جدید ویندوز 10 و اندروید 12 اشنا شوید
در حالی که شرکت مایکروسافت در تدارک نهایی برای عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ است، گوگل نیز اعلام کرده که هفته آینده از ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید ۱۲ رونمایی خواهد کرد.

در حالی که شرکت‌ مایکروسافت در تدارک نهایی برای عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ است، گوگل نیز اعلام کرده که هفته آینده از ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید ۱۲ رونمایی خواهد کرد؛ اما از ویژگی‌های جدید این دو سیستم عامل تا کنون چه اطلاعاتی منتشر شده است؟

کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ (Windows 10) منتظر ارائه عمومی آخرین به روزرسانی این سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت هستند. پیشتر این شرکت وعده داده بود که نسخه 21H1 این سیستم عامل را تا پایان ماه مه عرضه خواهد کرد. مایکروسافت آخرین بار در اکتبر سال گذشته ویندوز ۱۰ را به روزرسانی کرده بود.

مایکروسافت معمولا در بهار به روزرسانی ویژگی‌های مهمتر را منتشر می‌کند و در پاییز نیز نسخه جدیدی را برای بهبود ویژگی‌های جزئی‌تر ویندوز ارائه می‌کند. اما به نظر می‌رسد در نسخه بهاری 21H1 به جای تکیه صرف بر اصلاحات اساسی، بیشتر بروزرسانی مسائل جزئی‌تر مدنظر قرار گرفته است.

ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ چیست؟

طبق اعلام شرکت مایکروسافت، ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ شامل موارد زیر است:

پشتیبانی چند دوربینی از قابلیت شناسایی چهره Windows Hello که به کاربران این امکان را می‌دهد که به هنگام استفاده از نمایشگرهای پیشرفته با دوربین‌های یکپارچه بتوانند از یک دوربین خارجی نیز استفاده کنند.

نسخه جدید ویندوز ۱۰ و اندروید ۱۲ چه ویژگی‌هایی دارند؟

همچنین بهبود عملکرد و قابلیت سیستم امنیتی Microsoft Defender Application Guard نیز در این به روزرسانی مدنظر قرار گرفته است.

به روزرسانی Windows Management Instrumentation(WMI) Group Policy Service (GPSVC) برای پشتیبانی از روش‌های مختلف دورکاری.

شمارش معکوس برای عرضه نسخه نهایی آی‌او‌اس ۱۴.۵؛ ۹ ویژگی جدید سیستم عامل اپل چیست؟

همچنین گوگل نیز قصد دارد به زودی عرضه رسمی نسخه بتای عمومی سیستم عامل اندروید ۱۲ را که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، آغاز کند.

اندروید ۱۲ چه جذابیت‌هایی دارد؟

اندروید ۱۲ حاوی تغییرات اساسی در ظاهر و جلوه بصری صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند اندرویدی خواهد بود. چنان که پیشتر اعلان‌های اندروید با پس زمینه سفید یا سیاه نمایش داده می‌شد ولی این پس زمینه آبی رنگ می‌شود و بر روی پیش‌زمینه انتخاب شده برای گوشی نمایش داده خواهد شد. همچنین ابزارهای جدیدی برای ساختن پیش‌زمینه دلخواه برای گوشی‌ها ارائه می‌شود.

نسخه جدید ویندوز ۱۰ و اندروید ۱۲ چه ویژگی‌هایی دارند؟

اندروید ۱۲ به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از لمس یک نشانه جدید، اعلان‌ها را آسان‌تر از قبل به تعویق بیندازند و بتوانند اندازه این اعلان‌ها را برای مطالعه راحت‌تر تغییر دهند. همچنین نسخه جدید اندروید استفاده یک دستی از گوشی‌های هوشمند را آسان‌تر و چند روش جدید برای ویرایش عکس‌ها و تصاویر ارائه می‌کند.

کاربران اندروید ۱۲ از امکان مدیریت آسان‌تر پخش و نمایش موسیقی یا فیلم‌ها برخوردار می‌شوند و می‌تواند با استفاده از یک کد کیوآر(QR) اینترنت خود را بدون در اختیار گذاشتن گذرواژه وای فای(WiFi) با دیگران به اشتراک‌ بگذارند.

گوگل اعلام کرده که در نشست سالانه خود که از پنج روز دیگر و از ۱۸ مه آغاز می‌شود، ویژگی‌های بیشتری از اندروید ۱۲ را همزمان با عرضه رسمی نسخه بتای عمومی آن، معرفی خواهد کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد