بررسی بازی گرن‌توریسمو ۷ از دید همتانوین؛ دنیایی برای عاشقان خودرو

مدیریت سایت دوشنبه 15 فروردین 1401 - 10:14
بررسی بازی گرن‌توریسمو ۷ از دید همتانوین؛ دنیایی برای عاشقان خودرو
پس مدت زمانی طولانی، سرانجام کمپانی سونی در تاریخ ۱۳ اسفند از گرن‌توریسمو ۷ برای پلی‌استیشن‌های ۴ و ۵ رونمایی کرد. این عنوان مشهور بیش‌‎ازپیش توسعه یافته است و بزرگ‌تر از همیشه شده.

پس مدت زمانی طولانی، سرانجام کمپانی سونی در تاریخ ۱۳ اسفند از گرن‌توریسمو ۷ برای پلی‌استیشن‌های ۴ و ۵ رونمایی کرد. این عنوان مشهور بیش‌‎ازپیش توسعه یافته است و بزرگ‌تر از همیشه شده. در نهایت برای کسانی که بخواهند به پشت سیستم دیجیتال بنشینند و خودرویی را برانند دو حالت وجود دارد: یا به انجام بازی‌های آرکیدی چون «فورتزا هورایزن» یا «گرید افسانه‌ها» بپردازند، یا به سراغ شبیه‌ساز‌هایی چون «اَسِتو کورسا» یا «iRacing» بروند.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 آبی

مجموعه جذاب و پرطرفدار گرن‌توریسمو که امسال ۲۵ ساله شد، فضایی بین شبیه‌سازی واقعی و آرکیدهای جدی را برای کاربر ایجاد می‌کند. نخستین عنوان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ و مخصوصا برای پلتفرم پلی‌استیشن رونمایی شد. سازنده در آن زمان توانست ۱۰ میلیون کپی از آن را به فروش برساند؛ بنابراین گرن‌توریسمو با محبوبیت خود، به یکی از نام‌های مهم برای بازی‌سازی سونی تبدیل شد.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 قرمز

گرن‌توریسمو ۷، نخستین بازی اصلی این مجموعه است که پس از سال ۲۰۱۳ و بازی گرن‌توریسمو اسپرت در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده است. در طول دهه اخیر، داستان‌ها و شایعات بسیاری همانند محوشدن موتورهای V8 از روی زمین، سلطه هوش‌مصنوعی بر خودروها و… شنیده‌ایم؛ اما اگر طرفداران دو آتشه خودروها، مانند کسانی که در استودیو پولیفونی و سونی کار می‌کنند هوای خودروها را داشته باشند، حقیقتا جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 بنز

گیم‌پلی

فلسفه اصلی گرن‌توریسمو ۷ بر پایه مسابقه و فرهنگ خودرویی بنا نهاده شده است. خبری از ماموریت‌های به‌دست‌گرفتن پرچم یا مود بتل‌رویال یا تخته پرش برای پرواز بر فراز آتش‌فشان نیست. بازی روی بخشی به نام «کافه GT» متمرکز شده است؛ جایی که بازیکنان در آن با منوهای متعدد روبه‌رو می‌شوند. بیشتر این منوها روی یک سری مسابقات با جوایز خاص خود تمرکز دارند تا درنهایت با انجام خواسته‌های آن منو، به خودروهای مربوطه دست یابید. سرانجام هم میزبان کافه درباره اهمیت آن خودروها صحبت می‌کند و توضیحاتی درباره نحوه ساخت و… را برای کاربر شرح می‌دهد.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 آلفارومئو

در بخش «Brand Central» بازیکنان در کنار امکان تماشای موزه برخی از خودروسازان، می‌توانند خودروهای جدید بخرند. محتوی این بخش با نمایش تصاویر و اطلاعات گوناگون به عمق خاصی رسیده است و حتما برای خوره‌های دوآتشه خودرو مفید خواهد بود. گرن‌توریسمو ۷ تنها تاریخ را به شما آموزش نمی‌دهد؛ برخی از بخش‌های منوها در کافه، شما را مجبور خواهند کرد تا به بخش «مرکز گواهینامه» (Liscence Centre) رفته و از آنجا گواهینامه‌ای خاص را دریافت کنید. پس از اینکه مهارت‌های مختلف را در این بخش آموختید، می‌توانید از آن‌ها در مسابقات بعدی خود استفاده کنید.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 تویوتا شب

بخش «Tuning Shop» نیز پس از یک دوره غیبت به گرن‌توریسمو ۷ بازگشته است. در کافه GT، طراحان بسته به خودرویی که آن را می‌رانید به شما پیشنهادهایی برای تقویت خودروتان در مرکز ارتقا را می‌دهند. مثلا «فابیانو فیلیپینی» از «پینین‌فارینا» درباره فیات ۵۰۰ آبارث توضیح خواهد داد.

بخش تصویربرداری GT7 بسیار عمیق است. این بخش با دردسترس قراردادن هزاران نقطه مختلف و واقعی برای عکاسی با خودروهای متنوع، به کاربر اجازه می‌دهد تا با تغییر تنظیمات گوناگون به عکاسی بپردازد.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 رالی

فیزیک

فیزیک رانندگی نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک شبیه‌ساز رانندگی است؛ گرن‌توریسمو ۷ از فیزیکی واقع‌گرایانه بهره می‌برد؛ چراکه توسعه‌دهندگان قصد داشتند بازی خود را به بهترین معیار در صنعت تبدیل کنند. این مسئله تا حدی ادامه دارد که می‌بینیم در مکان‌های مختلف، شرایط و المان‌های گوناگونی چون سرعت باد هم عملکرد بازیکن را تحت تاثیر قرار خواهند داد. ترمزگیری، فرمان‌پذیری و وزن خودروها کاملا واقع‌گرایانه حس می‌شود؛ پس بهتر است پیش از واردشدن به هر مسابقه، کمی روی تنظیمات خودروتان تامل کنید.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 نیسان زرد

نکته جالب‌توجه این بازی در پلی‌استیشن ۵، احساس چسبندگی خودرو به‌وسیله دسته‌های جدید است که متاسفانه کاربران پلی‌استیشن ۴ از تجربه آن محروم‌اند. با استفاده از فناوری بازخورد دسته‌های کنسول جدید سونی، به‌خوبی می‌توانید میزان چسبندگی خودروتان را حس کرده و میزان چرخش موردنیاز را تنظیم کنید. فناوری تریگرهای تطبیقی این دسته‌ها به ایجاد احساس گوناگون ترمزگیری و گازدادن کمک شایانی می‌کند. پیشنهاد ما این است که تنظیمات را روی دقیق‌ترین حالت تنظیم کنید تا بیشترین بارخورد را از دسته‌ها دریافت کنید -هرچند به شخصه از یک استریمر شنیدم که برای رسیدن به عملکرد واقعی‌تر بهتر است حساسیت پدال گاز را روی منفی ۲ قرار دهید تا با فشردن دکمه، خودروتان ناگهانی و تا انتها گاز نخورد-.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 لمان

گرافیک و عملکرد

متاسفانه بسیاری از بازیکنان، این بازی را در به‌روزترین سخت‌افزار سازنده بازی نمی‌کنند. همانند صنعت خودرو، ساخت PS5 نیز با کمبودهایی مواجه است؛ بنابراین نمی‌توان وارد یک مغازه شد و به‌راحتی یک دستگاه پلی‌استیشن ۵ پیدا کرد. گرن‌توریسمو ۷ برای کاربران PS4 تجربه زیبایی را رقم خواهد زد اما آن‌ها شگفت‌زده نخواهد کرد. برخی المان‌های تصویر به‌گونه‌ای ظاهر می‌شوند که حتی کنسول یک نسل قبل‌تر از آن یعنی PS3 نیز می‌تواند آن‌ها را اجرا کند. در کنار این کاستی‌ها، خوشبختانه هنوز دوربین پویا و سیستم بازگشت جدید در این کنسول وجود دارند تا به بهبود تجربه کاربران کمک کنند.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 فراری

فناوری ردیابی پرتو (Ray Tracing) در کنار رزولوشن‌های بالایی چون ۴k یا حتی ۸k، می‌تواند بازی‌کردن گرن‌توریسمو را به تجربه‌ای منحصربه‌فرد بدل کند. در پلی‌استیشن ۵ تقریبا خبری از مکث میان منوها و صفحه‌ها نیست؛ این درحالی است که PS4 حتی برخی اوقات تا ۳۰ ثانیه شما را منتظر می‌گذارد.

گرن توریسمو 7 بازی ps5 آمریکا

آیا خرید گرن‌توریسمو ۷ برای PS4 و PS5 منطقی است؟!

اگر از دستگاه قدیمی‌تر از پلی‌استیشن نسل نهمی هم استفاده می‌کنید، باید بدانید که تجربه و وقت‌گذاشتن برای این بازی ارزشش را دارد. گرن‌توریسمو ۷ یک سفر به درون سرزمینی با فرهنگ خودرویی بالا در کنار بسیاری از رویدادهای مهیج است که بازیکنان را در خود غرق می‌کند. قاعدتا تجربه آن در کنسول نسل نهمی PS5 لذت دیگری دارد اما این بازی آنقدر خوب ساخته شده است که تجربه‌اش در PS4 هم راضی‌کننده باشد. در آخر اگر مالک یک دستگاه پلی‌استیشن ۴ یا ۵ هستید و به خودروها هم علاقه دارید، بهتر است در خرید این بازی شکی را به دلتان راه ندهید!

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد